ZAKON O DIGITALNIM TRŽIŠTIMA – IZMEĐU TRŽIŠNE REGULACIJE, PRAVILA KONKURENCIJE I PRAVILA NEPOŠTENE TRGOVINSKE PRAKSE
DOI:
https://doi.org/10.5937/spz66-34993Ključne reči:
Evropska unija, digitalna tržišta, Zakon o digitalnim tržištima, pravo konkurencije, proporcionalnostApstrakt
Evropska komisija je 2020. godine predstavila zakonodavni paket koji ima za cilj da se nosi sa novim izazovima za unutrašnje tržište koji proističu iz razvoja digitalnih tržišta i navodnih zloupotreba i nekonkurentnih praksi u njima, uključujući Zakon o digitalnim tržištima. Cilj ovog rada nije da se proceni sadržaj samog zakona, već da se oceni njegov položaj u kontekstu drugih tržišno orijentisanih propisa, pravila o nelojalnoj trgovinskoj praksi, pravila konkurencije kao i podobnosti pravnog osnova i poštovanje mera zaštite vladavine prava. Pošto je predlog Zakona o digitalnim tržištima odstupio od pravnog osnova koji je sadržan u odredbama o konkurenciji Ugovora o funkcionisanju Evropske unije (čl. 101 i dalje), nastala je mogućnost za uvođenje sankcija pod oba režima. Ova mogućnost dvostrukih sankcija i neophodnost provere proporcionalnosti u svim radnjama Evropske komisije, kao i u izricanju novčanih kazni, predstavljaju je- dan od najrelevantnijih nedostataka sa „ustavnog” stanovišta. Kako autor rada tvrdi, bez veće sinhronizacije sa regulatornim režimima konkurencije, predlog Zakona o digitalnim tržištima sadrži elemente koji na kraju krajeva mogu da umanje njegovu pravnu efikasnost kroz naknadne sudske postupke.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Sva prava zadržana (c) 2022 Ondrej Blažo, PhD

Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 Internacionalna licenca.
Institut za uporedno pravo

